Skip to content

yang lemah itu aku

December 21, 2009

Yang lemah itu aku. Yang selalu futur itu aku. Yang asyik terbabas keluar landasan itu aku. Yang cepat penat itu aku.

Aku kagum pada mereka yang mampu bertahan, istiqamah dalam iman. Jiwanya tenang walau dalam sendirian, bahkan bahagia dalam khalwatnya dengan Allah. Terus-terusan saja ia memperbaiki diri, memantapkan hafazan Quran, meningkatkan bacaan ilmiah, dan tidak segan-segan meluangkan masanya di atas sejadah.  Kakinya kuat berdiri dan berlari memercikkan Islam kepada semua walau di manapun ia berpijak. Bahunya teguh memikul beban dakwah yang berat.

Tapi itu bukan aku..

Ya Allah berilah kekuatan..

One Comment leave one →
  1. December 22, 2009 1:17 pm

    Salam ukhti …

    ‘Yang lemah itu aku. Yang selalu futur itu aku. Yang asyik terbabas keluar landasan itu aku. Yang cepat penat itu aku’

    Namun dalam kelemahan, kamu punya satu kekuatan! Yakni IKHLAS dengan diri kamu …dan KEIKHLASAN itulah yang telah menutupi kelemahan2 kamu kerana Keikhlasan akan memberikan kamu synergy baru untuk kamu terus memperbaiki diri!

    Renungilah kata2 hasan Albasri ini :-
    – Seorang hamba akan tetap berada dalam kebaikan selama ia masih bisa menasihati dirinya sendiri dan selalu memelihara untuk menghitung-hitung dirinya sendiri …

    Semuga anti terus menapaki langkah demi langkah jalan untuk merengkuh segala ujian lantas memperoleh kekuatan dan dapat menuju kasih sayang Allah yang akan membasahi jiwa anti dalam redhanya ….

    sekadar peringatan yang daif dan naif dari ana ..
    muharrikdaie.

Leave a Reply

